fredag 18. oktober 2013

Det manipulerte bildet

Siden jeg selv er veldig reiseglad har jeg valgt å ta utgangspunkt i dette for manipuleringsoppgven. Jeg tok fire bilder; Et av et atlas og tre bilder av meg selv. Bildene av meg viser ulike settinger hvor reiseplaner blir lagt. Det ene bilde viser meg som leser om ulike reisemål. Det andre bildet viser meg som tenker. Det tredje bildet viser meg som hviler og prosesserer ny informasjon og nye tanker. Bildene er tatt i et opplyst rom med en hvit vegg som bagrunn og et hvitt laken som underlag. Dette var bevisst for å gjøre det lettere å klippe ut i Photoshop. Bildene er tatt med stativ for å få samme vinkel for alle objektene i bildet. Jeg valgte også å ta bildene i RAW-format for å få større etterjusteringsmuligheter for farger lyssetting etc..  Når det gjelder lyssetting har jeg omtrent hatt samme lyssetting for alle bildene. Unntaket er bildet der jeg står. Her var jeg nødt til å endre lysettingen noe for å få opplyst hele meg. Etter jeg hadde tatt bildene justerte jeg alle i Adobe Raw for å få så likt lys som mulig. Deretter klippet jeg ut motivene, justerte størrelsen, vridde de for å få de til å passe med atlaset. Videre la jeg til skygger endret bakgrunnen og gjorde litt småjusteringer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar